VÅRSCHEMA från 6/1 2019

Allmän info:
OBS att vissa datum kan ställas in, läggas till eller ändras m h t andra kurser m.m.

Alltid säkrast att kolla veckans färska schema på Facebook: Yoga2.0 och/eller att kolla dagsaktuellt schema här. Frågor? Mail: yoga2punkt0@gmail.com.

De flesta klasser hålls på M Yogastudio Tyresö (se strax nedan), men vissa klasser kör vi särskilt på Lilla Tyresö i Prinsvillan när så är möjligt, (se lite längre ner).

Härutöver Yoga för TYKOM i Kvarnhjulet tisdagar kl 11.30 och onsdagar kl. 18.00 GRATIS - gäller endast kommunanställda. Särskilt schema finns på TYKOM:s intranät. Terminsstart 15/1 resp. 23/1. Kvällsyogan körs inledningsvis endast en provperiod om fyra veckor.
 

klasser på M yogastudio


Måndagar kl. 14.30-15.45 Senioryoga 

Tisdagar kl. 18.00-19.30 Yinyoga 

Tisdagar kl. 20.00-21.30 Yinyoga/Restorative - extra tre tisdagar! 22/1, 29/1, 5/2

 Onsdagar kl. 08.30-10.00 Lugn Yoga i liten grupp 

Onsdagar kl. 20.00-21.30 Styrkeyoga 

Fredagar kl. 08.30-09.30/10.00 Yoga Yang&Yin - inställt 8/2!

Söndagar kl. 19.10-20.30 Styrkeyoga Basic - inställt 10/2!
 

klasser på lilla tyresö i prinsvillan

Morgonyoga kl. 08.00-09.15 vissa angivna datum
Prel planerade datum framöver: 
Torsdag 24/1
Tisdag 29/1
Måndag 4/1
Tisdag 12/1

Endast 150:- för drop-in! Klippkort och terminskort gäller endast utfärdat av Yoga2.0.  
 

LUGN YOGA

Lugn yoga i liten grupp är särskilt lämplig för dig som vill få prova dig fram i lugn och ro som t.ex. helt ny, skadad, äldre, yngre, extra stel, utmattad eller bara för att du vill känna dig extra ompysslad. Här blir du verkligen mottagen av de övriga deltagarna med medkänsla och värme.

STYRKEYOGA OCH YANG&YIN


Yogan passar alla, men Styrkeyoga Basic på söndagar är extra "okomplicerad" i ganska lugn takt och där belastar vi mindre handleder och axlar. Vi bygger styrka i kroppen - inifrån och ut, nerifrån och upp så att vi successivt ökar och orkar utan förslitningar! Baseras mycket på FG/Fierce Grace.

Styrkeyogan på onsdagar kan tempot bli lite högre - mer "flow" som varieras för extra styrka och rörlighet för hela kroppen. Ofta extra bra övningar för höfterna - så bra för t.ex. löpare! Du får alltid individuella tips, råd och instruktioner. Styrkeyogan på onsdagar ligger också nära yogatypen "Fierce Grace" (FG) som Yoga2.0 har som främsta grundpelare i alla klasser, men varieras mer.

Yoga Yang&Yin många fredagmorgnar har ganska högt tempo första timmen för att hinna gå igenom hela kroppen. Om du hinner stannar du en extra halvtimme för djup, avslappnande, passiv stretch med Yinyoga.

yinyoga

Yinyoga - lugn, passiv stretch och vila. Ingen tidigare yogavana krävs. Passar verkligen alla. Det är en automatisk "mindfulnessövning" - meditation och vila i sinnet genom att vara helt närvarade i kroppen.

Senioryoga

Senioryoga kräver ingen förkunskap. Alla kan vara med! Yogan anpassas helt efter deltagarna. Friskvård, vila, glädje, ökad rörlighet och balans.