HÖSTSCHEMA 3/9-21/12 2018

Allmän info:
OBS att vissa datum ställs in, läggs till eller ändras m h t andra kurser m.m.

Alltid säkrast att kolla veckans färska schema på Facebook: Yoga2.0 och/eller att kolla dagsaktuellt schema här. Frågor? Mail: yoga2punkt0@gmail.com.

De flesta klasser hålls på M Yogastudio Tyresö (se strax nedan), men vissa klasser kör vi särskilt på Lilla Tyresö i Prinsvillan när så är möjligt, (se lite längre ner).

Yoga för TYKOM i Kvarnhjulet tisdagar kl 11.30 och onsdagar kl. 18.00 GRATIS - gäller endast kommunanställda. Särskilt schema finns på TYKOM:s intranät. Terminsstart 11/9 resp. 12/9. Uppehåll 9 och 10/10.
 

klasser på M yogastudio

Måndagar kl. 14.30-15.45 Senioryoga - termin 3/8-3/12. Uppehåll 8/10

Måndagar 3/9-1/10 kl. 16.30-17.45 Lätt Yoga - ex. nybörjare. "Kurs" 5 ggr 

Måndagar 22/10-26/11 kl. 16.30-17.45 Teknikklass - mer avancerad. "Kurs" 6 ggr 

Måndagar 3/12-17/12 kl. 16.30-17.45 Yoga Lugn&Ro - lätt rörelse&stretch, extra andningsteknik, lite meditation. "Kurs" 3 ggr 

Tisdagar kl. 18.00-19.30 Yinyoga - Inställt 9/10!

 Onsdagar kl. 08.45-10.00 Lugn Yoga i liten grupp - Inställt 10/10!

Onsdagar kl. 20.00-21.30 Styrkeyoga - Inställt 10/10!

Fredagar kl. 08.30-09.30/10.00 Yoga Yang&Yin - endast vissa datum/perioder: 
14/9, 19/10-9/11, 23/11, 7-21/12

Söndagar kl. 19.10-20.30 Styrkeyoga Basic - inställt 7/10!
 

klasser på lilla tyresö

Torsdagar kl. 08.00-09.10 vissa angivna datum: 
13/9, 20/9, 27/9, 18/10 (fler datum kommer efter hand). Endast 150:- för drop-in! Klippkort och terminskort gäller endast utfärdat av Yoga2.0. I Prinsvillan.

LUGN YOGA

Lugn yoga i liten grupp är särskilt lämplig för dig som vill få prova dig fram i lugn och ro som t.ex. helt ny, skadad, äldre, yngre, extra stel, utmattad eller bara för att du vill känna dig extra ompysslad. Här blir du verkligen mottagen av de övriga deltagarna med medkänsla och värme.

STYRKEYOGA OCH YANG&YIN


Yogan passar alla, men Styrkeyoga Basic på söndagar är extra "okomplicerad" i ganska lugn takt och där belastar vi knappt handleder eller axlar. Vi bygger styrka i kroppen - inifrån och ut, nerifrån och upp så att vi successivt ökar och orkar utan förslitningar! Baseras en del på Bikramyogan, men utan extra värme.

Styrkeyogan "FG" på onsdagar har flera deltagare varit med ett tag, så där blir tempot naturligt lite högre, men kommer du ny dit så tar vi hand om dig och anpassar. Det är verkligen yoga! Det handlar om hur vi är mot varandra och oss själva. Alla får plats och tid. Du får alltid individuella tips, råd och instruktioner. Styrkeyogan på onsdagar ligger extra nära yogatypen "Fierce Grace" (FG) som Yoga2.0 har som främsta grundpelare i alla klasser. Du kan läsa mer om FG om du följer länken vidare här.

Yoga Yang&Yin vissa fredagmorgnar har ganska högt tempo första timmen för att hinna gå igenom hela kroppen. Om du hinner stannar du en extra halvtimme för djup, avslappnande, passiv stretch med Yinyoga.

yinyoga

Yinyoga - lugn, passiv stretch och vila. Ingen tidigare yogavana krävs. Passar verkligen alla. Det är en automatisk "mindfulnessövning" - meditation och vila i sinnet genom att vara helt närvarade i kroppen.

Senioryoga

Senioryoga kräver ingen förkunskap. Alla kan vara med! Yogan anpassas helt efter deltagarna. Friskvård, vila, glädje, ökad rörlighet och balans.

måndags"kurser"

På måndagar läggs olika sorters klasser ut i perioder - mer som "kurser", men du kan gå här även enstaka gånger på vanlig drop-in.

Under hösten 2018 blir det först Lätt yoga (bra för nybörjare) under 5 veckor - en klass som likt "lugn Yoga" passar även dig som yogat förr, men vill ta det lugnt tex efter längre uppehåll eller skada eller bara för att hinna vara längre i positionerna ibland.

Sen följer under veckor klasser för teknik/utveckling som främst riktar sig till dig som vill höja dig en nivå och våga prova nytt, bygga styrka för att komma vidare. Även här kan dock alla vara med utifrån sin nivå.

Sist - när julstressen kryper på - blir det tre tillfällen av "Lugn och Ro" där vi ökar kunskaperna om andningsteknik och avslappning samt känner mer på meditationen som del i yogan. Klassen kommer att innehålla även rörelse så att kroppen mjukt får arbetas igenom.